Havnekort til alle havne

Wayshowing skaber tryghed og anerkender brugerbehov. Kortet er både en praktisk funktion men også en synlig identitet af områdets ejer eller myndighed. Det er med til at skabe empati og kan forhindre misrøgt af området. Kortet kan suppleres med henvisningsskilte i samme stil og tone – og samme symboler findes på døre til baderum og øvrige faciliteter. I Skovshoved og Nivå er hvert kort printet direkte på en aluplade og monteret med en klar beskyttelsesfolie. Kortet gengiver hvor du befinder dig.  Læs mere på havnekort.dk

Konference på 10 dage

Movia skulle afholde en konference om fremtidens kollektive transport. Alt skulle klappe og være klar på blot 10 dage – inden deadline! Indretningsplan, Infografik, 12 forskellige bannere, Mappe med materialer, PowerPoint-show, Oplevelses-cafér og produktion. Al design blev udført i tæt samarbejde med de politiske ansvarlige, og fulgt helt til dørs på dagen med opsætning og guidelines for de mange medarbejdere der deltog. Movia er gul – derfor er elastikken gul på konferencemappen. Kunde: Movia 
Gennemført 01/2020

Bon jour – Hej!

At markedføre franske naturvine samt gode importerede delikatesser kræver sin kvinde!
Det handler om fransk kultur og tradition – der skal formidles, og ejeren, Birgit Pichat, er vild med fransk/belgisk tegneseriekultur – så hvorfor ikke tegne de to personer som dagligt sørger for at de skønneste vine serveres og nydes – i de helt specielle markedsbutikker. “On est nature” som de siger ( vi er helt naturlige…) Kunde: Vores Marked
Gennemført 02-12/2019

En Sejlklub med blå beliggenhed

Skovshoved Sejlklub savnede en gennemgående rød tråd i deres profil. Alle sejlklubber i Danmark har en vimpel kaldet “stander” med hver deres heraldik. Klubbens hvide stander opleves bedst med en farvet baggrund så det var oplagt – når Skovshoved Sejlklubs beliggenhed med Øresunds blå horisont – at udføre profilen med himmelblå baggrund. Flexibelt og enkelt at bruge – altid med et par sejl nederst. Hjemmeside, skiltning og informationer opleves nu som én samlet klub. Kunde: Skovshoved Sejlklub Gennemført 12/2019

Jul I den lille havn!

Når julen nærmer sig er det godt at kunne sende et flot kort ud. I dag kan det gøres på mange måder – både som tryk eller på mail, – eller som noget helt tredie? Vi har tegnet et klassisk symbol som både signalerer stjernen, som jesus blev født under , og som også ligner kompasrosen som sejlere kender – med karaktér og farver som i den øvrige visuelle identitet. Kunde: DBC Marine Gennemført 09/2019

Det handler om timing!

Hvordan opnår et transportselskab at alle leverandører opfylder de krav der stilles – på en nem og konstruktiv måde?
Vi har tegnet en designmanual for IT udviklere/ transportleverandører som skal levere til den offentlige transport i Nordjylland. Vi har skrevet og tilpasset denne rapport efter lokale behov som NT har for alle skærme og displays I busser. Fortalt som en bustur. Alle tekniske specifikationer f.eks mål og farver er i et separat afsnit til sidst. Kunde: NT.
Gennemført 07/2019

Gå din vej!

Det kan være svært at finde vej, indrømmet! At finde sin bus, sit tog eller hvordan kommer man over til toget – er der trapper eller elevator?
Ønsket var et ensartet harmonisk grafisk kort for alle busterminaler – online som print. Ens design for alle transportoperatører. Kunde: DOT/Movia.
Gennemført 01/2019

Der var engang …

H.C. Andersen boede flere steder i Danmark, bl.a. i et hus i Nyhavn. Han skrev mange eventyr. Et af dem handlede om en tepotte. A.C.Perch’s Thehandel  kunne se idéen som jeg havde tegnet. Alle eventyr er sat i et grafisk enkelt system: Et vist antal farver og størrelser på streg og areal skaber dette. Emballagen blev derefter udviklet til fire æsker hvori fire te blandinger venter på at komme i potten – og det er ganske vist!
Gennemført 03/2018

Piktogrammer til public transport

Hvordan forenkles fremtidens førerløse bus? Hvordan gengives fremtiden behov for passagerer i den offentlige trafik? I samarbejde med Movia tegner og skitserer vi. Udvælger, redigerer, afprøver og udvikler de optimale løsninger, som forstås på tværs af køn, religion og kulturer. Movia sørger for bustransport i hovedstaden og resten af sjælland.
Gennemført 08/2018

Vi handler – du sejler …

Med ærlighed kommer man længst – i hvertfald er det en dårlig handel hvis noget er gemt under dækket, og nogen har solgt dig et skib som ikke holder vand. DBC’s værdi er ærlighed – derfor er skilte og andre elementer i  gennemsigtige materialer. Oplev selv dette på  www.dbcmarine.dk
Gennemført 12/2017

Vi handler – du sejler …

Med ærlighed kommer man længst – i hvertfald er det en dårlig handel hvis noget er gemt under dækket, og nogen har solgt dig et skib som ikke holder vand. DBC’s værdi er ærlighed – derfor er skilte og andre elementer i  gennemsigtige materialer. Oplev selv dette på  www.dbcmarine.dk
Gennemført 12/2017

Dynamisk design

Hvordan sikrer en virksomhed at der er en linie på tværs af medier. At alle touchpoints gengiver virksomheden som en samlet virksomhed? Svaret er at få skitseret et overblik som bliver en drejebog for alle emner før de udføres. Fortjenesten ligger i forberedelsen.
Gennemført 09/2017

Visuel kommunikation

Ved konsekvent at benytte ét ord og én farve i en virksomheds visuelle kommunikation skabes der værdi. Med enkle symboler for bådeværft, butik og service skabet en genkendelig profil.
Udviklet 2015 – 2018

At tegne er at se

En hurtig skitse kan være god for et projekt. Således udført flere tegninger der bidrager til en fælles oplevelse. Bygherren kan i dette tilfælde komme videre og få myndigheder, arkitekt m. flere til at forstå til en vision.
Udviklet 06/2017

Fortæl hvordan det skal opleves

Movia indfører ny trafikinformation i alle deres busser. Det betyder at deres underleverandører skal leve op til én fælles norm. På tværs af forskellig hardware og teknologi. Med udgangspunkt i en buskørsel fra stop til stop tegner og formidler vi hvorledes skærme og information skal opleves af brugerne – så teknikere og programmører kan se hvad Movia ønsker. Nu og i fremtidens busser – f.eks den helt nye Linie 5C.
Udviklet 05/2017

Tryghed dag og nat

SuperSail Marine Alarm er så enkel at flere og flere sejlere får den installeret – ikke blot for tyverisikring, men i høj grad fordi man hjemme i sofaen kan få at vide f.eks. om båden får strøm/opladning, om båden ligger roligt i vandet, om der kommer vand ind fra uvejr og meget mere. Med en App er man underholdt via sin smartphone og SuperSail har vind i sejlene; X yachts installerer produktet som standard i alle deres både. Vi tegnede profilen og der kommer mere til efterhånden som virksomheden vokser.
Udviklet 04/2017

Det holder og bliver mere værd

Thomas Bruun Olsens hænder har udført megen flet og de stole han og hans medarbejdere udfører – ser han sjældent igen – for håndværket holder! Ligesom det bliver smukkere og mere værd med tiden. De danske møbelklassikere er verdenskendte. Wegner, Børge, Arne og alle de andre. Vi har udviklet et kommunikationsdesign som både virker på mobilen og i avisen. Det lønner sig. Der er kunder i butikken og der udføres pt. helt specielle møbelopgaver. se mere på bruunolsenflet.dk.
Udviklet 02/2017

Æ like in Ale?

Har vi ikke nok øl? Det var tanken da Svend Lindbæk kontaktede os for at få skabt et visuel kommunikationsdesign til et bryghus i New York. Der er ingen regler for hvordan en moderne øl skal se ud – ligesom måden øl leveres på er helt hen i vejret – i hvert fald hvis man som designer drømmer om en flot flaske. I Brooklyn bestiller man øl i større mål og man kører lige forbi og får en aftapning af denne måneds øl. Se mere på svendaele.com
Udviklet 01/2017

Kom trygt i havn

Gentofte kommune har udbygget Skovshoved lystbådehavn. En moderne lystbådehavn er ikke kun for bådejere og sejlere. Området indeholder forskellige klubber, erhverv,  butikker, caféer, firmaevents o.m.m. I samarbejde med Marco Berends, hollandsk designer, havnefoged og havnebestyrelse samt undertegnede startede et samarbejde.
Udviklet 11/2016

Vi skal ind til kernen

At tro på sit produkt er jo meget godt, men det skal også formidles. Linolie og kernetræ. Det er bæredygtigt i fra vugge til grav. Med et oplæg som skar helt ind til kernen – uden at ændre deres logo – men blot med klar tekst og tone – lanceres snart en ny hjemmeside og mere til.
Udviklet 07/2017

Flexible infographics

Vi ser gerne at tørre tal og kedelige grafer krydres med flotte billeder og fint layout. Men tilgængeligheden er ikke altid bedre af den grund. Her bad Flextrafik om 15 illustrationer som skaber sammenhæng til deres produkt og brand. Moesgård tog udgangspunkt i selve bussens ikon og udfra dette formsprog udførtes de gennemgående illustrationer med hver deres forskellige indhold og fakta.
Udviklet 06-09/2016

Godt håndværk

Godt håndværk
I 90’erne tegnede Søren Moesgård fem røde bogstaver til virksomheden Jakon. Nu 20 år efter var det tid til en opstramning af det grafiske design. Et grafisk designprogram for Jakon skal gengive virksomhedens høje kvalitetsarbejde der udføres i dansk byggeri. I processen blev der udført skitser og afprøvninger af form og farve før den endelige nye version nu kan pryde en helt ny hjemmeside. Her gengives eksempler på brug af det nye redesignede logo på diverse elementer som ikke er taget i brug endnu. Men for at se effekten og sammenhænge er det altid vigtigt at vurdere kvaliteten i logoet i de rette sammenhænge det skal benyttes senere.
Udviklet 06/2016

Hvor er jeg?

Det er for mange spørgsmålet ved skift mellem bus eller tog. Og hvor holder bussen? Og kan jeg nå det næste tog? Moesgård har i samarbejde med trafikselskaberne udviklet design som skaber bedre information på tværs af de forskellige trafikselskaber og et konkret eksempel er disse kort som gengiver hvor du er – og hvor din bus holder. De udføres til skærme men kan også gengives på papir. Først udføres en skitse hvorpå man tester aflæsning ved at vise kortet på selve stoppestedet. Alle unødvendige detaljer undgås for optimal hurtig læsning.
Udviklet 05/2016

Vis hvad du kan

Ekstra Bladet er danmarks mest læste avis på nettet. Ekstra Bladet vil gerne tydeliggøre hvilke former for annoncering de kan tilbyde, så derfor bad de om at få illustreret dette. Som hovedgreb valgte jeg at skabe ét gennemgående kendetegn for illustrationerne. Jeg tog udgangspunkt i de mange farver mediet benytter i overskrifter og bokse og udførte et tapet hvori hver illustration blev udskåret. Selv Ekstra Bladets logo blev gengivet i disse striber – som afslutning i hver lille film eller keynote som man udførte internt.
Udviklet 05/2016

Information

Generel information er svær. Hvad skal med? Kan det forstås? Giver det værdi for brugeren? Hvem er brugeren? I samarbejde med Movia udvikler og tegner Moesgård nye layouts til alle stoppesteder. Dette eksempel er til Københavns centrum. DOT er al kollektiv transport på sjælland. DOT design benytter det visuelle sprog som brugerne oplever i den nye fælles skiltning og øvrige “wayfinding”. Med det tegnede store “i” for information og den blå boks med “venlige” runde hjørner, skabes der en visuel sammenhæng på alle plakater og standere på sjælland.
Udviklet 04/2016

Amatør i 125 år

Kjøbenhavns Amatør- Sejlklub brød ud af danmarks ældste sejlklub KDY og startede sejl- og navigationsundervisning for alle, der gerne ville lære at sejle. Ja, faktisk som de første i verden! Men en fødselsdag med traditioner skal også signalere fremtid. Nye sejlere skal være velkomne, og med dette mål for øje tegnedes en skrift som et foldet bånd. Uhøjtideligt og med lidt visuelt drilleri, er her resultatet. Dette flexible logo gengives i hele 2016 på alle aktiviteter, medlemmernes både og beklædning.
Udviklet 11/2015

SuperSmart

Hvor er din sejlbåd? Ligger den trygt fortøjet? Er der vand i skibet? Med ét enkelt produkt kan ejeren altid overvåge sit skib via sin smartphone. Produktets udfordringer blev afdækket via test og forsøg. Med video optagelser, skitser og et færdigt oplæg fik firmaet SuperTrack syn for sagen. Produktet videreudvikles nu med indsigterne. Et af concepterne gik ud på at udvikle ord med “Super”. SuperNemt, SuperTryg, SuperEnkelt osv.
Udviklet 08/2015

Surdej til glade kunder

Min gode ven Rasmus bager brød med omtanke og hjertet på rette sted. Desværre er det ikke os danskere der får lov at nyde hans brød, men derimod folk i Korea. Han ønskede sig noget der kunne vise hvad han lavede. Med klar inspiration fra IRMA pigen blev de første skitser udført, men forelagt for publikum i Korea, viste det sig, at der skulle være øjne og mund på – ellers var “sjælen” ikke synlig. Resultatet ses på hjemmesider, forklæder m.m.
Udviklet 09/2015

Logo i illustrationer

Forsikringsselskabet mod byggeskader, BvB fik et nyt logo tegnet af Conundrum. Her bad man mig om, at udvikle en særlig grafisk tegnestil i BvB’s kommunikation. Tanken om at udvikle noget som understreger karakteren i logoet, opstod først på skitserne i min hånd og med flere forsøg og koordineringer lykkedes det. Resultatet omfatter piktogrammer, faglige illustrationer, dekorationer og vignetter til alle medier.
Udviklet 07/2015

Lille cafe med store illusioner

Med et par streger og et par timer kan selv den mindste virksomhed se værdien i at få et grafisk billede der illustrerer et behov i et mindre lokalt område på Sjælland. De enkle symboler i vores underbevidsthed træder i karakter. At gå i biffen er forventningen om overraskelsen – bag det røde forhæng. Det virker stadig! Og hvorfor ikke spise god mad eller få noget at drikke bagefter.
Udviklet 07/2015

Man starter med en dronning

Henry Hippe Drasbæk er familiefar, gårdejer, IT specialist, spejderleder, smed og sandelig også biavler. Altid travl som en “arbejdsbi” der brænder for at udvikle kvalitetshonning fra Grib Skov. Han ønskede noget der kunne brændes ind i træ, – et ægte “brand” De første skitser i sommer ramte hurtigt noget som kunne udføres i metal, men det var først senere da “indgangen” til bistadet kom på, at der opstod et “H” som Henry.
Udviklet 06/2015

Hvorfor ikke udvikle egne skilte?

Ninon Møllers nye lægeklinik investerede i egne skilte og de kommende kollegaer som flytter ind i lægehuset kan se fordelen. Kommende patienter kan finde vej og klinikkens medarbejdere har deltaget aktivt i farvevalget og placeringen. Produktet er udført i en bæredygtig produktion i høj kvalitet. Leverandør DanSign. Moesgard.dk tegnede et nyt piktogram der passede i skriftens univers. Skilteprojektet blev udført som en del af renoveringen og indretningen af den nye arbejdsplads.
Udviklet 08/2015

Tegning frem for foto?

Når man skal informere om segmenter eller målgrupper. Eller ligefrem udvikle en figur (personas) så kan det være godt, at tegne en person ud af fri fantasi, så man ikke skal finde personer og få lov til at bruge disse. DSB udviklede flere kunde personas og målgrupper til internt brug for at skabe forståelse for kundebehov og optimere kundetilfredshed. En særlig utålmodig figur hed Charlotte og når der blev diskuteret forretningsudvikling eller kommunikation i trafikinformationen blev Charlotte nævnt: “Husk Charlotte, næste gang tager hun bilen! hvis ikke vi hjælper hende ordentlig”